2016. júl 19.

Csajos hexagon

írta: monly
Csajos hexagon

A cuki kis keresztlányom ma ünnepli negyedik születésnapját, ezért ismét valamilyen kézzel készült ajándékkal szerettem volna meglepni. Nos a játékkonyhát már nem tudom überelni azt hiszem, de remélem azért örülni fog annak is, amit idén találtam ki. :)) Az ünnepeltről azt kell tudni, hogy szeret olvasni, festeni, kincseket dobozokba rejteni, és a tűzoltókat. Ez utóbbit már karácsonykor ellőttük, úgyhogy maradt a festés meg a dobozolás.

A Picasso kiállítás után ajánlotta egy barátnőm "A fiú, aki megharapta Picassót" című gyerekkönyvet, ami nagyon aranyos formában mutatja be a kicsiknek a festő munkáit. Szóval egyből lecsaptam rá. Emellé pedig egy színes dobozkát készítettem Adélnak, amiben tovább rejtegetheti a kis kincseit.

dsc02044_szerk2.jpg

A kész doboz

Hozzávalók (hobby boltban minden beszerezhető):

- fa doboz(ka:)

- akril alapozófesték (Pentart primer, fehér)

- rózsaszín, lila, türkiz és fehér akrilfesték (Én normál akrilfestéket vettem, mert azt jobban ki tudom használni a későbbiekben, ha vászonra festek. De kapható természetesen a jobb fedőképességű "hobby változat" is.)

- vízbázisú fedőlakk (Pentart, matt)

- laposecset

- ragasztószalag

- rongy, papírtörlő, víz az ecsetmosáshoz

Mindenképpen geometrikus mintát szerettem volna, de sürgetett a határidő, ezért egy egyszerűbb háromszöges verzió mellett döntöttem. Először egy száraz ronggyal áttörölgettem a dobozt, majd maszkolószalaggal felragasztottam a kívánt mintát. Én jelen esetben a doboz tetején a hatszög ellentétes csúcsait kötöttem össze. Egy nagyobb ecsettel átkentem fehér színű alapozó festékkel az egészet. Bizonyos részeken meg akartam hagyni a nyers fa színét, ami jól jött, mert ott tudtam fogni és forgatni a dobozt festés közben. Vagyis a száradásnál nem vesztettem időt, egyszerre az össze oldalt át tudtam kenni.

dsc_1336_szerk.jpg

Alapozás után élére állítva

Az alapozó 1-2 óra alatt megszáradt (nem tudom pontosan, mert éjszaka pihentettem:). Utána 3 rétegben vittem fel az akrilfestéket, mert úgy fedett szépen. Az egyes rétegek között kb. 5 percet hajszárítóztam, és már vittem is fel a következőt. A lakkozás előtt lehúztam a ragasztószalagot, és hagytam 1 órát száradni. Valamiért a türkizkék nem fedett olyan jól, illetve kicsit foltos lett, de már nem volt időm a negyedik rétegre, úgyhogy ez már így maradt.

dsc_1355_szerk.jpg

Egy réteg akrilfesték után

A lakkot is ecsettel vittem fel 2 rétegben, a két réteg között hagytam 1 órát száradni. Ez a lakk először ijesztően fehér színű, mikor felviszed, de aztán szerencsére átlátszóra szárad.

doboz_kollazs.jpgAhogy a kisfiam mondaná: Tádááámm!! :))

Szép júliust, és örömteli ajándékozást Mindenkinek! :)

Szólj hozzá

otthon diy festés gyerekszoba ajándékdoboz