2015. már 30.

Csipkés, gombos, tépőzáras konyhai roló

írta: monly
Csipkés, gombos, tépőzáras konyhai roló

Nálunk minden helyiség egyik falát (köztük a konyháét is) végig ablakok borítják. (A hetvenes évek végén épült ház állítólag norvég licenc alapján készült, tehát valósággal meg is követeli a skandi őrületet tőlem.;) Ez egyrészt szuper, hiszen mindig nagyon világos van a lakásban, másrészt viszont megnehezíti a szobák berendezését, olykor értékes tárolóhelyeket vesztünk, és a függönyözés is örökös probléma. A folyamatosan használt konyhában szerintem nem praktikus a függöny, hiszen hamar koszos, zsíros lesz, és megáll benne az ételszag. Persze túl tudnék lépni ezen, ha csak egy ablakom lenne, de nekem négy óriási van!! Szóval bíbelődjön, aki akar kb. nyolc méter függöny mosásával, én inkább egy rolót képzeltem el ide, ráadásul minél kevesebb pénzből. :P 

A nappaliba varratott bézs színű ikeás Lenda méteráruból maradt pont annyi, hogy ki tudtam szabni a négy ablaküvegre való méretet minimális ráhagyással. Egy olyan függönyt képzeltem el, amit tépőzárral illesztek az ablakkeretre (hogy ne kelljen megfúrni), és gombokkal lehet "felhúzni" vagy leereszteni, és a mamám horgolt terítői díszítik. Innentől már anyukám segítségét kértem, aki nagyon szépen tud varrni, úgyhogy a kivitelezés az ő munkáját dícséri. :) Mivel a konyha északi oldalon fekszik, ezért nem süt be a nap, szóval úgy alkottuk meg, hogy inkább felhúzva mutasson szépen. Egyértelműen a kör alakú terítős darab a leggyönyörűbb, de abból a terítőből sajnos csak egy darab volt, így a két szélső rolóra szögletes csipkék kerültek. Nem biztos, hogy ezeken az ablakon ez a legpraktikusabb darab (elég sok fényt elvesz), de önmagában szerintem megért egy bejegyzést. :) Ja és dupla rétegű anyagból sokkal szebben, feszesebben állna. 

csipkefuggony.jpg

Szólj hozzá

konyha otthon diy csipke varrás roló