2015. júl 21.

Ivar, a létra

írta: monly
Ivar, a létra

A kicsit skandináv, kicsit vidéki (ha már kategorizálni kell) hálószobánkba mindenképpen szerettem volna egy létrát. Nagyon sok inspiráló fotót láttam az interneten, amik megihlettek. Egyszerű dekorációs elemnek sem utolsó, de ha még ráfűzünk egy égősort, akkor a hangulatvilágítás nem mindennapi felelőse, vagy a falnak támasztva szobainasként is funkcionálhat. Én eredetileg ez utóbbi szerepet szántam neki, de ahogy alakult a hálószoba, valahogy adta magát, hogy egyszerűen csak felfúrjuk "dísznek" :) a képkeretek mellé a falra.

letrakollazs.jpgvia Pinterest

Persze tök jó, hogy eldönti az ember lánya, hogy szeretne egy létrát. Na de milyet, és mekkorát, és honnan... Hiába keresgéltem a vaterán, nem találtam rá az igazira. Vagy drágán adták, vagy nagyon lepukkant volt, vagy a mérete nem stimmelt, vagy nagyon messze volt tőlünk. A családban pedig sajnos nem volt fellelhető egyetlen elfekvő darab sem. Aztán vettünk egy Ivar könyvespolcot a nappaliba, és akkor megvilágosodtam, hogy az Ivar polcrendszer tartóeleme tökéletes lesz létrának is. Úgyhogy vettem egyet a 2,3 m magas 50 cm széles darabból 5250 Ft-ért. 

p6230003.JPGColumbus színminta innen

Mivel a kezeletlen nyers fenyő nem hozta a kívánt hatást, úgy döntöttem, hogy bepácolom. Vettem a hobbyboltban (kb. 300 Ft-ért) egy kis zacskós, Columbus márkájú, tölgy színű, por alapú fapácot. A csomagoláson lévő utasítás szerint a tasak tartalmát elkevertem 1L langyos vízzel, majd a létrát az erkélyen a falnak támasztva ecsettel átkenegettem. (Ez a mennyiségű pác még jó pár létrára elég lett volna, úgyhogy sajnos pazaroltam egy kicsit.) Gyorsan dolgoztam, és a felesleget mindig próbáltam jól eltüntetni az ecsettel, nehogy megfolyjon. Összesen 2 rétegben vittem fel, hogy sötétebb színt kapjak. Nem lett tökéletes a pácolásom (kicsit foltos), de ez csak nekem tűnik fel szerintem. A pác után még lakkozni is kellene, mert különben fog, de én ezt megspóroltam, mivel mégsem ruhafogas lett belőle, hanem így került a falra fel:

haloszoba1.jpg a hálószobánk részlete

+1 jó tanács a végére: ha állítva csináljátok, ne felejtsétek bepácolni a lábak alját sem! ;)))

Ja és ne feledkezzünk meg drága Férjem áldozatos munkájáról, aki ismét mérnöki pontossággal két helyen átfúrta a létrát, aztán pedig a falat, és jó hosszú csavarokkal odacsavarozta azt. Nekem is jár a dicséret persze, mert ügyesen tartottam közben a porszívó csövét! :))

Szólj hozzá

inspiráció diy létra hálószoba pácolás